רוני מילוא: "אם הערבים יחליטו ח"ו לבחור ראש עיר ערבי לירושלים – זה יקרה"

    ישראל פריי 2 Comment on רוני מילוא: "אם הערבים יחליטו ח"ו לבחור ראש עיר ערבי לירושלים – זה יקרה"
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית תל אביב לשעבר רוני מילוא, העניק ראיון ל"מהדורה המרכזית", ובו התייחס למגוון סוגיות המעסיקות את הציבוריות הישראלית. תחילה פתח בתיאור החוויות האישיות שלו מהערב בו נרצח רבין: "מאחר והעצרת הייתה מאד פוליטית, לא השתתפתי בה, הייתי במסיבת יום הולדת בשדרות ח"ן, כשהנהג שלי התקשר והודיע: ירו ברבין. נסעתי מיד ל'איכילוב', בשלב מסוים ניגש אליי מנהל בית החולים ואמר לי: רבין איננו, אל תספר עדיין לאף אחד. הנוכחים אחרי זה סיפרו לי כי כשהם ראו את הפנים שלי בשיחה אתו הם כבר הבינו שזה סופו של ראש הממשלה".

    על הפקת הלקחים מהרצח אמר מילוא: "אחד הלקחים העיקריים הוא, ששנאת ומלחמות אחים מביאים לאסונות עד כדי חורבן. אנחנו יודעים את זה גם מחורבן הבית הראשון והשני, צריכים להשתדל להיות מאוחדים ככל שאפשר, זאת גם הייתה ה'תזה' של מנחם בגין שערב מלחמת ששת הימים חתר להקמת ממשלת אחדות, שהובילו את ישראל להישגים אדירים. הנהגה בריאה צריכה לחתור כל הזמן להבנה ולהסכמה. אחדות והנכונות למצוא מכנה משותף הם אלו שיביאו תועלת לישראל".

    השיחה גלשה במהירות לבעיות האקוטיות והרלוונטיות בעת הנוכחית: "אני לא חושב שהמחשבה העיקרית צריכה להיות נתונה על העבר, על מה שהיה באוסלו, כן או לא. לנתח את מה שהיה בעבר זו חכמה קטנה. צריך לחשוב קדימה. מנהיגים שלא חושבים על הבחירות הבאות אלא לעוד עשרות שנים קדימה, מה יהיה פה לילדים ולנכדים שלנו, צריכים לתת את הדעת איך תיראה מערכת היחסים בינינו לבין השכנים שלנו ולבין הפלסטינים שחיים איתנו".

    מילוא תמה הכיצד ניתן להמשיך לקיים את המצב הנוכחי: "מילא בהסדר של שתי מדינות לשני עמים, זה הגיוני, כי תהיה הפרדה. אבל אחרת?! איך תהיה לנו מדינה אחת עם שני עמים בתוכה? הרי היום אפילו בירושלים לא מצליחים לשמור על אחדות העיר, עם השכונות הערביות, אני לא יודע כמה יהודים אמרו "לשנה הבאה בשועפאט או באבו דיס הבנויה".

    הוא המשיך לנפץ את ה"מילים הגדולות" סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני והימין-שמאל, אלי סלע המציאות בשטח: "אם תבדוק בסקר דעת קהל, האם העובדה שאנחנו נותנים לערביי מזרח ירושלים מספרים צהובים למכוניות שמאפשרים להם להגיע לכל מקום בכל זמן, את קצבאות הביטוח לאומי – האם זה היה רעיון כ"כ חכם להכניס אותם לתוך ירושלים?…".

    "ברור שאני רוצה ירושלים מאוחדת אבל אני רוצה אותה בלי 370 תושבים פלסטינים ערבים שאי אפשר לסמוך עליהם לחיים משותפים, הרי אם הם יחליטו לבחור בראש עיר ערבי חס ושלום לירושלים, גם זה יכול להיות. צריכים לחשוב על כל הדברים האלה. לא חכמה להגיד ירושלים תישאר מאוחדת לנצח נצחים, גם אני יודע לנאום נאומים, ולא רעים כ"כ, אבל צריך לחשוב בהיגיון".

    בניסיון להדגיש כי מדובר בטיעונים פרקטיים והגיוניים, שראויים להתקבל גם על אוזני אוהבי הארץ, אמר רוני מילוא: "אני אוהב את הערבים לא פחות ולא יותר מכל אחד במדינה. אני יודע שהם מסוכנים, שקשה לסמוך עליהם, אבל אני לא רוצה שהם יהיו בתוכי, אני רוצה להפריד כמה שאני יכול. הרי גם בגין שהיה חכם, לא סיפח את יו"ש למרות שהיה יכול, מהסיבה שיש שם תושבים ערביים. את רמת הגולן הוא סיפח כי למעט 2-3 כפרים של דרוזים, אין שם בעיה של תושבים, איפה שיש בני אדם, תושבים, צריך לחשוב על זה טוב טוב".

    "אני אוהב את ארץ ישראל לא פחות מכל אחד אחר. בשבילי חברון היא עיר האבות. הייתי בחברון יותר פעמים מרוב הישראלים שאני מכיר". אמר שר המשטרה וראש עיריית תל אביב לשעבר לקראת סיום הראיון המרתק, המובא לפניכם להאזנה במלואו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חייבים להיפרד מהפלסטינים. הנזק בחיבור אלהים עצום.